Sunday, January 20, 2008

Bantu Rakan Merawat

Assalamualaikum.Pada pagi Ahad 20 Januari 2008 seperti biasa tokngah ada kelas kuliah Darussyifa iaitu pukul 9.00 hingga pukul 12.00 tengahari.Sebelum kelas bermula biasanya diadakan majlis bacaan yaasin dan zikir.Pesakit yang datang untuk dirawat juga digalakkan bersama-sama dalam majlis zikit tersebut.Selesai saja bacaan Yaasin tersebut kedengaran seorang pesakit sudah menangis dan menjerit kerana tak tahan mendengar bacaan Quran secara beramai-ramai sehingga terpaksa dipapah oleh perawat wanita menuju ke tempat rawatan.Kebetulan pada pagi ini kami dimaklumkan oleh Pengerusi Darussyifa Cawangan bahawa kelas telah ditunda pada minggu hadapan berikutan semua penceramah Darussyifa Pusat terpaksa mengadiri majlis taklimat pelajar baru ambilan ke-20.
Seperti biasalah kalau kelas tak ada tokngah dan kekawan yang lain pergilah melihat dan membantu perawat yang lebih senior merawat pesakit. Pesakit yang telah menjerit tadi rupanya datang bersama ahli keluarganya seramai empat orang.Rupa-rupanya bukan dia sorang je yang kena tapi 2 lagi ahli keluarganya juga menghadapi sakit yang sama iaitu sihir.Ramai juga kekawan yang membantu memulihkan 3 pesakit yang kena sihir tadi termasuklah tokngah.
Pada kali ini ketiga-tiga pesakit telah diserang secara serentak, maka kedengaranlah bunyi tangisan dan jeritan pesakit sehingga mengganggu pesakit lain.Sebenarnya yang sakit tu ialah jin dalam badan pesakit kerana diruqyah bacaan Quran oleh perawat.Itulah kehebatan ayat Quran bila diruqyah boleh menyebabkan jin itu kepanasan malah boleh mencederakan jin dalam badan.
Apa yang tokngah sedih ialah ada lagi di zaman yang serba moden ini manusia yang sanggup mengupah tukang sihir mengenakan sihir kepada mangsa yang dikehendaki.Kasihan tokngah melihat ketiga-tiga pesakit iaitu 2 perempuan dewasa dan seorang budak lelaki yang tokngah rasa usianya lebih kurang 11 tahun.Jin dalam badan ketiga-tiga pesakit itu telah berinteraksi dengan kami dan tetap berkeras tidak mahu keluar dari badan pesakit itu.Bila ditanya berapa bilangan jin dalam badan pesakit. Dia mengatakan ada 10 ekor jin dalam badannya.Dan seorang lagi pesakit mengatakan ada 7 ekor jin. Mengikut cerita yang tokngah dengar dari emaknya, kalau tak salah dengar anaknya sebenarnya telah disihir oleh bekas tunangnya.Apa-apa pun kami sentiasa dipesan oleh Tn. Guru supaya jangan mudah percaya dengan percakapan jin kerana kebanyakkannya semuanya nak menjadikan kita bergaduh sesama sendiri.Kalau dengar pun hanya sekadar panduan sahaja. Sesiapa pun yang menyihir pesakit itu ingatlah akan azab Allah yang pedih di hari akhirat kelak.Bertaubatlah sebelum terlambat.Wallahua'lam.

2 comments:

intansabreena said...

Ya Allah! Byknya jin boleh masuk dalam badan seorang manusia.. 10 ekor jin boleh tumpang dlm badan sorang manusia?Kesian orang yg menjadi mangsa tu kan..

insan kerdil said...

Bukan setakat 10 ada juga jin yang masuk dalam badan malah tak terbilang oleh kita. Wallahua'alam

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você