Tuesday, January 8, 2008

Rawat Anak Gadis

Assalamualaikum. Pada hari ini 8 Januari 2007 tokngah mendapat panggilan daripada seorang lelaki dan memperkenalkan dirinya En.K. Beliau mahu meminta tolong tokngah merawat anak gadisnya yang berumur 17 tahun yang sakit gangguan setahun lamanya.Kebetulan pada malamnya tokngah tak pergi ke mana-mana dan tokngah pun sanggup pergi kerumah untuk merawat anaknya. Tokngah pun seperti biasalah call kawan tokngah Ust F,Ust M dan Ust Z. Mereka bertiga ni memang banyak ilmu dari tokngah dan kalau ada-ada masalah memang tokngah sendiri akan rujuk kepada mereka.Mereka bertiga ni pun nak belajar buat blog dan Insyaallah tokngah akan ajar mereka.Nanti banyaklah ilmu-ilmu mengenai perubatan Islam dapat kita kongsi bersama.
Berbalik kepada cerita tadi, En. K menceritakan dia pernah bertugas di sebuah negeri jauh dari semenanjung selama beberapa tahun. Bila dinaikkan pangkat terpaksa bertugas di semenanjung. Semasa hendak pulang ke semenanjung anaknya terus kena attack di airport.En. K memaklumkan kepada kami sudah banyak tempat yang dia bawa untuk mengubati anaknya tapi tak juga sembuh-sembuh.Tokngah cakap dekat dia manusia hanya merawat Allah sahaja yang menyembuhkannya dan yang paling penting kita kena sabar.
Sampai saja ke rumahnya tokngah dan kawan mambaca Yaasin beramai-ramai dan terus memagar rumahnya.Dalam masa tu jugalah anaknya terus kena attack dengan lebih teruk lagi. Bayangkanlah budak tu sudah setahun tak pergi sekolah dan tahun ni pula nak ambil SPM.Bila dipegang kepala anak gadis tu dia merasakan sakit kepala yang amat sangat dan rasanya macam dicucuk-cucuk dan dipukul dengan sesuatu benda.Bila habis ruqyah kepalanya masih lagi sakit. Tokngah dan kawan-kawan sempat berpesan kepada ibu dan ayahnya, dalam tempoh rawatan ni biasanya makhluk halus yang berada dalam badannya akan melawan dan akan mengakibatkan pesakit itu akan menjadi lagi sakit.Namun bila setiap hari diminum air doa. Insyaallah jin yang berada dalam badan akan menjadi lemah kerana tak tahan panas maka dengan sendirinya dia akan keluar dari badan pesakit.
Untuk pengetahuan pembaca blog, jin yang berada dalam badan kita ini adalah berbeza dari segi perangai dan watak, sama juga dengan manusia.Ada yang baik, ada yang lembut,ada yang degil dan ada juga yang jahat.Ada yang jadi ketua, ada yang jadi kuli, ada yang kuat, ada yang lemah dan sebagainya. Kalau jin yang degil tulah kita sebagai manusia perlu lebih bersabar.Sebelum pulang tokngah sempat berpesan kepada ibubapanya agar meamndikan anaknya dengan air daun bidara selama 3 hari berturut-turut.Sama-sama kita berdoa kepada Allah s.w.t agar anak gadisnya sembuh seperti sediakala dan dapat kembali semula ke sekolah. InsyaAllah. Wallhua'alam.

0 comments:

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você