Friday, March 21, 2008

Merawat di hospital

Assalamualaikum. Pada hari Rabu lepas tokngah mendapat panggilan daripada seorang perempuan yang mahukan tokngah merawat anaknya yang sedang terlantar di hospital swasta.Tokngah terus menghubungi kawan tokngah untuk pergi bersama-sama merawat pesakit tersebut. Sampai di sana ibunya menceritakan dengan panjang lebar kenapa anaknya sakit dan masih terlantar di hospital. Secara ringkasnya, anak lelakinya bersekolah di Asrama Penuh di Negeri Sembilan. Paling misteri anaknya selalu sakit-sakit dan pernah kawan-kawannya terlihat anaknya pengsan di bawah tangga asrama tanpa memakai selipar pada pukul 4.00 pagi. Bila ditanya, anaknya sendiri tidak tahu macam mana dia boleh berada di bawah tangga sedangkan dia dan rakan-rakan tidur di dalam bilik asrama.
Pernah juga satu ketika dia tidur macam biasa, tiba-tiba dia baru perasan dia berada di sebuah beranda dan sedang mengangkat sebelah kakinya(seolah-olah nak terjun ke bawah).Tiba-tiba dia tersedar, terus dia menangis kerana ketakutan. Peristiwa itu berlaku sekitar jam 3.00 pagi. Bayangkanlah kalau dia tak sedar ketika itu. Sudah tentu dia akan terjun ke bawah, silap-silap nyawa pun boleh terbang. Itulah teruknya gangguan yang berlaku ke atas budak tadi.
Selepas merawat tokngah sempat mengajar anaknya cara-cara untuk mendinding diri dari gangguan makhluk halus.Marilah kita sama-sama berdoa supaya anaknya lekas sembuh dan dapat kembali ke sekolah seperti biasa.

0 comments:

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você