Tuesday, April 8, 2008

Gangguan selama 18 tahun

Assalamualaikum. Pada hari Ahad, 6 April 2008 tokngah di minta oleh seorang ahli jemaah masjid tempat yang selalu tokngah berjemaah supaya membantu merawat adik perempuannya yang dikatakan terkena gannguan. Mengikut cerita, adiknya ini mempunyai anak seramai 6 orang dan pada asalnya terkena meroyan selepas melahirkan anaknya yang bongsu. Sudah bermacam-macam bomoh yang merawat adiknya ini. Bayangkanlah sudah 18 tahun kena.Sampaikan tangan dan kakinya juga dah macam kena strok. Waktu malam pula pesakit ini melalak, menjerit sampaikan mengganggu jiran disebelah. Paling menyedihkan tiada satu pun anaknya yang tinggal bersamanya. Betullah orang kata, seorang ibu boleh menjaga 10 orang anak tetapi belum tentu 10 orang anak boleh menjaga seorang ibu. Suaminya juga sudah berkahwin lain dan sekarang ni jengok pun tidak isterinya yang sakit.

Waktu tokngah sampai, adiknya meminta tokngah tunggu sekejap kat luar. Bila tokngah masuk rumahnya barulah tokngah tahu bahawa pesakit ini dah tok boleh berjalan, terpaksa buang air besar dan kecil di dalam bilik tersebut. Memang kasihan melihat perempuan tersebut. Walaupun sedikit terganggu dengan bau yang tidak menyenangkan tokngah rawat juga pesakit tersebut. Bila diruqyah sahaja dengan ayat qursi perempuan tersebut menjerit kesakitan dan keluarlah bahasa ataupun loghat siam dari mulutnya. Kuat juga tangan pesakit menepis tangan tokngah bila tokngah pegang di tulang belakangnya. Mungkin situlah tempat makhluk halus tersebut bersarang kot. Bayangkanlah sudah 18 tahun kena gangguan.Mungkin dah banyak jin dalam badan.Selepas merawat dan membekalkan air tokngah meminta memandikan pesakit dengan air yang dibekalkan.

Pada hari ini selepas sembahyang Maghrib adiknya bersalam dengan tokngah dan mengucapkan terima kasih kepada tokngah dan mengatakan adiknya ada sedikit perubahan dan tidurnya semakin tenang dan tidak menjerit lagi di waktu malam.Alhamdulillah...nampaknya ada tindak balas. Air doa yang dibekalkan untuknya juga sudah habis dan tokngah akan meneruskan rawatan ulangan. Sama-samalah kita berdoa kepada Allah agar pesakit ini disembuhkan oleh Allah.Insyaallah.........

0 comments:

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você