Thursday, April 17, 2008

Membantu Tn. Guru Haron Din

Assalamualaikum. Pada hari Selasa 15 April negeri Melaka bercuti sempena Hari Pengisytiharan Melaka Bandaraya Bersejarah, tokngah dan kawan-kawan bercadang pergi ke Bangi untuk melihat suasana rawatan yang dikendalikan sendiri oleh Tn. Guru Haron Din. Tokngah bertolak seawal jam 5.00 pagi dan sampai di sana lebih kurang pukul 7.15 pagi.
Setibanya di sana kami memaklumkan kepada Ust. Mokhtar tentang kehadiran kami dari cawangan Melaka. Dengan rasa terharunya kami dibawa masuk ke bilik rawatan dan diminta membantu Dr. Haron Din merawat pesakit. Sekurang-kurangnya dapat juga pegang botol air dan memegang pesakit yang mengamuk ketika dirawat oleh Dr. Haron Din.Bilangan pesakit kebiasaannya pada hari Selasa sekitar 600-700 orang. Akan tetapi yang akan dirawat oleh Dr. Haron Din ialah seramai 200 orang sahaja. Selebihnya dirawat oleh AJK. Secara peribadi tokngah dapat melihat teknik Dr. Haron Din merawat. Walaupun rawatan bagi seorang pesakit hanya 1 minit sahaja akan tetapi kesannya cukup kuat. Sebagai contoh pesakit yang kena sihir bila dipegang sahaja terus menjerit. Itu belum lagi dibaca apa-apa.
Tokngah juga sempat melihat Dr. Haron Din merawat pesakit yang mandrem di dalam bilik ICU begitu juga caranya walaupun merawat hanya beberapa minit ternyata jin dalam badan itu kesakitan.Tn. Guru selesai merawat sekitar jam 12.30 pagi dan kami sempat makan tengahari bersama-sama Tn. Guru dan AJK di bilik makan. Itulah pengalaman manis ketika membantu Tn Guru dan insyaallah kalau ada kesempatan lagi tokngah berhajat untuk datang lagi ke sana.Wallahua'lam.

0 comments:

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você