Tuesday, April 15, 2008

Merawat Guru Yang Ada Saka

Assalamualaikum. Pada hari ini tokngah nak berkongsi cerita ketika tokngah merawat seorang guru yang dikatakan ada saka. Tokngah pergi merawat guru tersebut bersama rakan tokngah iaitu Ust. M. Mengikut cerita guru tersebut sudah bermacam-macam bomoh telah beliau jumpa dan ada yang mengatakan ada banyak jin dalam badan dan di rumahnya.Biasalah tok bomoh, banyak autanya, bahkan kalau pesakit ada batuk-batuk pun dikatakan ada jin dalam badan, padahal pesakit tersebut ada penyakit tibi.Suaminya juga memang tak percaya langsung dengan bomoh-bomoh ni dan nampak riak muka suaminya juga tidak percaya tentang saka dan gangguan makhluk halus. Ketika kami datang pun suaminya beranggapan kami ni merawat sama macam tok bomoh.
Selepas bacaan yaasin dan zikir ketika isterinya ke dapur suaminya membisikkan sesuatu kepada tokngah dan mengatakan isterinya sebenarnya tidak ada saka dan gangguan apa-apa cuma kalau dah tekanan maka adalah angin seluruh badan .Tokngah mengatakan padanya biar saya dan kawan saya rawat isteri awak dahulu nanti kita tengok apa reaksinya.Ketika merawat ternyata isterinya menangis kesakitan dan jin dalam badan yang dikatakan saka berinteraksi dengan kami. Beliau mengatakan dia hanya menjaga pesakit ini supaya tidak dikacau. Tokngah katakan padanya biarlah suaminya suaminya sahaja yang menjaga pesakit ini.
Ternyata jin ini kesakitan bila kami banyakkan lagi bacaan ruqyah, banyak juga perkataan 'BODOH' telah dihemburkan kepada kami berdua.Kalau tak silap tokngah adalah lebih kurang 10 kali. Sebenarnya yang kata perkataan bodoh tu ialah jin dalam badan dan kami tak pelik langsung kerana tok guru kami Dr. Haron Din pernah dihemburkan perkataan tersebut ketika merawat.Kami masih ingat kata tok guru, kita tak ada kuasa nak menarik jin itu keluar. Teruskan meminum air insyaallah jin itu akan kepanasan dan lemah maka dia akan keluar dengan sendiri. Selepas merawat barulah suaminya percaya bahawa isterinya ada saka dan tahu bahawa kami ni bukannya bomoh akan tetapi perawat yang menggunakan kaedah Islam. Wallahua'alam....

0 comments:

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você