Sunday, July 6, 2008

Majlis Konvokesyen

Assalamualaikum. Pada bulan Mei yang lalu, pelajar-pelajar Darussyifa Cawangan Melaka telah mendapat Ijazah Perubatan Islam dari Tuan Guru Dr. Haron Din. Majlis itu berlangsung di D'Village Resort. Alhamdulillah, majlis tersebut berjalan dengan lancar. Mari kita lihat foto-foto sepanjang majlis tersebut berlangsung.

Inilah Ust Mokhtar yang mengetuai bacaan Asas 10



Tn Guru mengijazahkan ilmu perubatan Islam kepada pelajar lelaki dan perempuan.


Inilah kawan tokngah,Pengerusi Darussyifa Cawangan Melaka(Ust Faisol Syeikh Mohamad)


Antara tenaga pengajar yang mendapat cenderahati oleh Tn. Guru


Bagi tokngah secara peribadi , apabila telah dinasihati oleh Tn. Guru agar sentiasa ikhlas dan sentiasa menolong masyarakat yang ingin mendapatkan rawatan. Segala ilmu yang telah beliau ajar kepada kami adalah secara percuma, maka apabila ilmu tersebut telah diperolehi maka tolonglah mereka yang ingin mendapatkan rawatan.Segala ilmu yang diajar adalah dengan menggunakan ayat Quran dan doa-doa yang dibenarkan dalam Islam. Apa yang sentiasa terdetik di hati tokngah akan pesanannya ialah apabila kita merawat dan membantu masyarakat , hakikat sebenarnya kita telah menyelamatkan akidah mereka sebenarnya daripada mereka pergi berjumpa dengan bomoh-bomoh yang menggunakan ilmu hitam dan bacaan jampi mantera yang tidak difahami oleh kita. Segala amanat yang diberi akan kami laksanakan dengan seikhlas yang mungkin. InsyaAllah. Wallahu'alam.



1 comments:

Pak Ngah: said...

:: salam... emmm... tokngah dah berkonvokesyen nampaknya... alhamdulillah... semakin bertambahlah perawat2 terlatih yang bakal membantu kepada yang memerlukan bantuan...

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você