Thursday, August 7, 2008

Bantu masalah suami isteri

Assalamualaikum. Pada hari Jumaat lepas, tokngah mendapat panggilan dari seorang isteri yang mengalami masalah rumah tangga di mana suaminya ada hubungan sulit dengan perempuan lain. Perempuan tersebut beriya-iya nak jumpa tokngah kat rumah. Walaupun tokngah tidak menjalankan rawatan kat rumah, tokngah akur dengan rayuan perempuan tersebut.
Perempuan itu menceritakan suaminya sudah lama ada affair dengan perempuan yang kebetulan satu tempat kerja. Kalau nak kahwin dia tak kisah tetapi mereka hanya seronok-seronok sahaja. Bila dibiarkan berlarutan maka semakin bertambahlah maksiat.
Apa yang tokngah lakukan ialah mendoakan pada air dan meminta perempuan tersebut memberi minum kepada suaminya. Sembahyang hajat juga sangat penting terutamanya sebagai seorang perawat agar Allah memakbulkan doa kita.
Diringkaskan cerita pada hari Ahad selepas itu tokngah sekali lagi mendapat panggilan daripada isterinya dan memaklumkan suaminya sudah berubah dan sanggup meninggalkan perempuan tersebut.Isterinya sekali lagi meminta tokngah pada kali ini datang ke rumahnya dan meminta menasihati suaminya agar tidak lagi buat maksiat. Alhamdulillah. tokngah sangat bersyukur kepada Allah dan mudah-mudahan suami isteri tersebut akan bahagia sehingga ke akhir hayat.Wallahua'lam..

0 comments:

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você