Friday, August 8, 2008

Merawat pesakit yang keluar darah kotor

Assalamualaikum. Pada hari selasa lepas tokngah mendapat pangilan daripada seorang suami yang tidak keruan melihat isterinya yang keluar darah kotor selama 2 bulan. Apa yang pasti darah haid paling lama keluar pun ialah selama 15 hari dan kalau lebih boleh dikategorikan sebagai darah penyakit. Teringat kata-kata Tn. Guru antara kejahatan syaitan ini ialah syaitan boleh menyepak dinding rahim sehinggakan keluar darah.
Apa yang peliknya sebelum tokngah sampai dirumahnya. Isterinya memaklumkan kepada tokngah bahawa darah tersebut sudah kering. Bagi tokngah ini adalah tipu muslihat jin supaya tidak merawat isterinya. Bila diruqyah perempuan tersebut mengatakan sakit kepala yang amat sangat dan bisa-bisa pada perut. Selesai saja rawatan tokngah dimaklumkan bahawa isterinya dah banyak kali keguguran. Tokngah bekalkan air yang didoakan kepada isterinya untuk diminum,sapu dan mandi.
Pada keesokannya tokngah mendapat panggilan telefon dari suaminya dan mengatakan darah kotor tersebut hampir kering . Alhamdulillah, mudah-mudahan isterinya sembuh seperti biasa. Insyaallah.........

0 comments:

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você