Saturday, April 26, 2008

Merawat suami isteri yang tidak boleh bersama

Assalamualaikum. Pada hari ini tokngah nak berkongsi cerita tentang suami isteri yang baru dirawat oleh tokngah. Buat masa sekarang ni tokngah amat sibuk sampai nak buka blog pun tak sempat. Kalau nak cerita semua memang boleh dijadikan koleksi buku. Tapi takpelah, apa yang nak tokngah kongsikan cerita pada hari ini ialah masalah suami isteri yang tidak boleh bersama. Bermula awal perkahwinan pada malam pertama dan sampai sekarang iaitu selama setahun setengah tak pernah bersama. Bila nak bersama sahaja keinginan itu hilang. Bayangkanlah isterinya itu sampai sekarang masih lagi bergelar gadis. Tokngah harap pembaca blog ni faham maksud tokngah. Kedua-dua mereka disihir dan dikunci pintu nafsu untuk bersama. Memang kasihan tapi itulah realiti yang berlaku pada zaman sekarang.
Bila disiasat rupa-rupanya kedua-duanya sebelum berkahwin ada lelaki dan perempuan lain yang minat dekat pasangan tersebut tetapi tokngah tak nak tuduh siapa yang melakukan sihir tersebut. Biarlah Allah yang membalasnya.Bila tokngah rawat suaminya reaksi suaminya tak kuat sangat tetapi reaksi isterinya walaupun masih belum dirawat telah dimasuki oleh saka sebelah bapanya. Tokngah berinteraksi dengan saka tersebut dan dia mengatakan dia ialah Tun Ahmad seorang pahlawan yang nak membantu suaminya. Tokngah berhujah dengan saka tersebut supaya tak perlulah jaga suaminya bahkan Allah dan jaga suaminya. Saka tersebut akur dengan kehendak tokngah lalu keluar dari badan isterinya.
Semasa merawat suaminya, bila tokngah ruqyah, isterinya nampak banyak jin dalam badan suaminya keluar melalui kaki akan tetapi ada satu jin yang degil yang sentiasa tinggal dekat ari-ari suaminya.Bila tokngah baca dekat ari-ari dan buat isyarat tarik, isterinya nampak jin itu keluar kemudian masuk balik ke tempat tersebut.Tokngah meminta kedua-dua pasangan meminum air yang didoakan dan mandi dengan daun bidara yang tokngah sediakan. Prinsip tokngah senang saja kita sebagai manusia yang lemah tak berkuasa menarik jin dalam badan akan tetapi Allah yang berkuasa sepenuhnya.Biarlah Allah yang uruskan dan kita sebagai manusia hanya berikhtiar sahaja. Semoga pasangan tersebut disembuhkan oleh Allah dan dapat menunaikan tanggungjawab sebagai suami isteri. InsyaAllah.

18 comments:

Intan & Eddie said...

salam tokngah..macam2 masalah ya..sampaikan suami isteri pun tidak pernah bersama walaupun sudah lama bergelar suami isteri..

Pak Ngah: said...

:: salam... kesian kat mereka...

:: bagaimana pulak dengan pasangan lain yang tidak berpeluang memiliki zuriat? Mungkinkah sedikit sebanyaknya diakibatkan oleh penangan "makhluk" ini?

tokngah said...

Ada cara rawatan yang kami belajar dari Tn. Guru untuk mendapatkan zuriat. Ada juga pesakit yang tidak dapat zuriat disebabkan gangguan saka dan sihir

jingga said...

salam tok ngah,,,,,sy mhadapi masalah yg hampir sama dgn kisah ini.huhuhuhu.dah 3 tahu.dapat bayangkan tak betapa sengsara.hanya allah yg tahu.bergaduh tak usah dikira.dah jumpa harun din.tapi sekejap.ada kaedah lain ker yg bole digunakan?bantu la saya tok ngah.sy cuma mampu berdoa agar allah bantu kami.saya tak punya ilmu.bagaimana dgn perawat yg tok ngah ubatkan?dah sembuh ker?kdg tak tahu sama ada sihir atau pun pyakit?

Abd Quddus said...

slm tokngah. cmne sy nk jmpa ngan tokngah

Abd Quddus said...

memerlukn bntuan sgt

Abd Quddus said...

plz cntact sy abd_quddus@ymail.com

Abd Quddus said...

plz cntact sy abd_quddus@ymail.com

Abd Quddus said...

memerlukn bntuan sgt

Abd Quddus said...

slm tokngah. cmne sy nk jmpa ngan tokngah

Abd Quddus said...

slm tokngah. cmne sy nk jmpa ngan tokngah

Mohd Halil Jamhari said...

tolong saya tok ngah

Mohd Halil Jamhari said...

salam tok ngah...saya menghadapi masalah isteri dikunci nafsunya

Mohd Halil Jamhari said...

emel saya mohdhalil76@gmail.com

" e-vogue " said...

Salam. Tlng emel saya. mariamdaris@gmail.com

" e-vogue " said...

Salam. Tlng emel saya. mariamdaris@gmail.com

Karimah Abu Bakar said...

salam tok ngah blh bantu saya myelesaikan masalah yang hampir sama mcm mrk di atas email saya karimahbakar73@yahoo.com

shakila mohammed said...

Aslm.tok ngah minta tolong adik suami isteri kena sihir nafsu dikunci. Isteri minta berpisah. Tolong call kak 0122366410 tk

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você