Thursday, November 8, 2007

Pesanan Tn Guru

.:::: Rasullullah S.A.W yang mahfumnya;

“Kalau kamu sanggup bangun dari kerehatan untuk menolong seorang kawan yang sangat berhajat tanpa megharap balasan dunia dan ikhlas kerana Allah, maka perbuatan ini adalah lebih baik daripada kamu pergi ber’itikaf di Masjid Nabawi selama sebulan dengan berpuasa disiang harinya, membaca al-Quran serta sembahyang sunat.”

Saya berharap anda akan berpegang kepada seruan ini sebagai satu amanat.

Pengubatan Islam yang kita amalkan merupakan sedutan yang bersumber dari al-Quran, as-Sunnah, amalan as-Salafussoleh, ahluz zikr dan pengalaman ahli pengubatan Islam yang muktabar.:::::
Itulah dia sedutan ucapan dari tok guruku yang mahu ahlinya dapat menolong orang yang sakit dengan ikhlas tanpa mengaharapkan balasan di dunia. Amanah yang diberi itulah menjadi pendorong buat aku untuk menolong orang yang ingin meminta pertolongan.
Pada mulanya dalam menjalani sesi rawatan secara peribadi ku katakan ada juga perasaan takut dalam diriku kerana berdepan dengan pesakit yang dikuasai makhluk halus yang kadang-kadang "mandrem"tetapi ku gagahkan juga perasaanku ini. Pada masa merawat aku memang mengharapkan pertolongan sepenuhnya dari Allah s.w.t ,Tuhan Yang Maha Esa .
Aku ingin ingin berkongsi sedikit ilmu yang berkaitan dengan pendinding diri bagi kita manusia biasa. Jadi sape-sape yang tengok blog aku ni harap dapat amalkanlah setiap hari.

1. Lunjurkan kaki ke arah Qiblat
2. Mengangkat dua tangan seperti berdoa
3. Baca ayat-ayat Muawwizat sehingga selesai (tidak termasuk membaca Surah Al-Fatihah)
4. Tarik nafas kemudian tiup pada tapak tangan sehingga habis nafas
5. Tarik sikit nafas kemudian tahan nafas sambil menyapu tapak tangan keseluruh anggota
badan yang boleh dicapai kecuali anggota sulit.
6. Lakukan sekali sebelum tidur & selepas solat subuh setiap hari
Insyaallah bila diamalkan kita akan dijauhi dari perbuatan keji manusia, jin dan syaitan.

0 comments:

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você