Friday, January 11, 2008

Rawat Anak Gadis(2)

Assalamualaikum. Pada hari Jumaat 11 Januari 2008, lebih kurang pukul 10.00 pagi, tokngah mendapat panggilan telefon dari bapa gadis yang tokngah rawat tiga hari lepas. Beliau mengatakan sejak dirawat semakin kuat kesannya di bahagian kepalanya dan mengatakan kepalanya macam digergaji dan diketuk dengan objek yang keras.Bukan kepala sahaja bahkan jin dalam badannya sudah menyerang bahagian dada pula.Itulah yang tokngah katakan pada blog yang lepas, bila diminum air ruqyah Al-Quran yang dibekalkan kepadanya,sebenarnya makhluk halus dalam badannya menjadi sakit atau kepanasan. Sebab itulah dia bertindak agresif kerana tak tahan sakit.Tokngah memaklumkan kepada bapanya supaya teruskan meminum air tersebut. Lama kelamaan jin itu akan menjadi lemah.

Pada pukul 5.30 petang sekali lagi tokngah mendapat panggilan dari ibunya pula.Selepas meminum berbotol-botol air yang dibekalkan Ibunya mengatakan anaknya sekarang sudah sakit seluruh badan.Tanpa melengahkan masa tokngah terus call kawan tokngah Ust F dan memaklumkan kepadanya. Dia meminta tokngah sekali lagi pergi ke rumahnya bersama rakan-rakan lain untuk merawat anak gadis terebut.Pada asalnya tokngah pada malam tu dah berbincang dengan isteri nak pergi ke kedai buku.Kalau pergi pun ke rumahnya mungkin lewat sikit, mungkin sekitar pukul 10.30 malam.Tetapi isteri tokngah mungkin memahami situasi pesakit dan tugas suaminya membantu mereka yang memerlukan. Isteri memaklumkan kepada tokngah supaya merawat pesakit itu dahulu dan boleh pergi ke kedai buku pada hari yang lain.Terima kasih kepada isteri kesayangan yang memberi sokongan kepada tokngah.

Setelah berbincang dengan rakan Ust M dan Ust Z, kami bersetuju pergi untuk pergi ke rumahnya selepas waktu Isya'.Setelah sampai tokngah dan rakan-rakan terlebih dahulu mengadakan solat hajat untuk memohon pertolongan dan perlindungan daripada Allah s.w.t.Selesai solat hajat kami memangil pesakit tersebut dan kami mengambil posisi masing-masing. Ust M memegang kepala, tokngah memegang belakang pesakit dan Ust Z memegang bahu pesakit secara serentak.Ruqyah dibacakan secara serentak dan ketika ruqyah dibacakan kelihatan pesakit menangis kerana tak tahan sakit dan kali ini ia agak agresif sedikit sampai menendang-nendang dengan kakinya.Kali ini kami meminta Ust. Z memegang kakinya dan jelas kelihatan warna biru pucat pada urat kakinya sebesar ibu jari. Bila dipegang semakin agresif tindakannya. Kalau dapat berinteraksi dengan jin tersebut mungkin mudah sikit sebab kita boleh gunakan strategi dakwah dan kaunseling dengan jin itu.Kami beranggapan mungkin jin dalam badannya bisu kot sebab tidak mahu berinteraksi dengan kami.Kami melihat pesakit itu agak kepenatan dan menangis mungkin kerana sakit. Kami bersepakat membacakan doa Al-Araq sama-sama supaya bagi dia tidur. Selepas selesai bacaan terus pesakit tertidur. Kami berpesan lagi dekat ibubapanya supaya sentiasa menemani anaknya dan jangan biarkan dia duduk berseorangan. Takut perkara yang tak diingini berlaku.Kami selesai merawat lebih kurang pukul 11.00 malam. Hampir 2 jam juga lamanya.

Sama-samalah kita mendoakan anak gadis tersebut sihat seperti sediakala dan dapat meneruskan persekolahannya.Wallahu'alam.

1 comments:

Intan & Eddie said...

Kesian anak gadis tu. Semoga dia cepat sembuh..

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você