Wednesday, March 5, 2008

Merawat Jururawat Kena Gangguan

Assalamualaikum. Pada hari Rabu 4 Mac 2008 tokngah dan dua orang rakan iaitu Ust M dan Ust Z telah pergi merawat seorang jururawat yang kena gangguan setelah suaminya call tokngah supaya merawat isterinya.Suaminya pada awalnya menelefon tokngah pada 3 Mac kira-kira jam 11.30 malam kerana pada ketika itu isterinya kena gangguan yang teruk.Tokngah mengatakan padanya pada malam itu tokngah tak dapat membantu memandangkan pada masa itu tokngah masih lagi dalam perjalanan pulang dari Darussyifa Bangi ke Melaka.Kalau sampai kat rumah pun sekitar jam 12.30-1.00 pagi.
Isterinya ini kena gangguan makhluk halus iaitu melalui bisikan.Bayangkan semasa tinggal berdua bersama anaknya yang berumur kira-kira 8 bulan ada satu suara membisikkan supaya mencekik anaknya sampai mati.Itulah yang tokngah rasa cukup bahaya tu!. Teringat kawan tokngah Ust F menceritakan kepada tokngah dimana ada seorang anak muridnya yang mengalami gangguan yang sama iaitu bisikkan supaya menyembelih adiknya kemudian dipotong dan diletakkan di dalam peti ais. MasyaAllah.......Kalaulah perkara tersebut benar-benar berlaku tak tahulah macam mana nak jawab.
Itulah antara bentuk gangguan makhluk halus kepada manusia.Tokngah berpesan kepada suaminya agar jangan biarkan isterinya tinggal berseorangan dan tokngah dapat tahu untuk keselamatan, anaknya buat masa sekarang dijaga oleh mertuanya.Tokngah meminta suaminya memandikan isterinya dengan daun bidara. Tokngah selesai merawat sekitar jam 11.30 malam.Marilah kita sama-sama berdoa agar isterinya cepat sembuh.Insyaallah.Wallahua'alam.........

5 comments:

Pak Ngah: said...

:: salam tokngah...

:: mohon penjelasan sikit... memandikan dengan daun bidara atau dengan air rendaman / campuran / ramasan daun bidara...? Ada bacaan lain sebagai iringannya?

Fairuz Sudin said...

saya dulu kene masa tahun 2000 dier kejutkan saya pukul 4 pagi dan suruh murtad..
dier ulang2 suara tu byk kali..mmg ngeri..

tokngah said...

Ambilkan 7 helai daun bidara ditumbuk dan diramas hingga pecah sedikit kemudian dicampur dengan air yaasin dan doa. Gunakan untuk bilasan terakhir dan jangan dilapkan, biarkan kering sendiri. Lagi mujarab air yang dicampur daun bidara di minum sedikit. Bacaannya bagi pesakit memadai baca fatihah dan selawat sahaja.Lakukan selama tiga hari berturut-turut. Setakat ini jururawat tersebut telah sakit kepala setelah mandi air tersebut. Alhamdulillah telah menunjukkan tindakbalas.

Intan & Eddie said...

Kenapalah di zaman moden ni masih ramai lagi orang yg berhati busuk, masih guna ilmu2 sihir. Kesian mangsa mereka. Harap2 cepatlah jururawat tu sembuh. Semoga orang2 yang menganiaya orang akan cepat sedar dan insaf.

yanglerni said...

penyakit yang sama dengan adik aunty...kira mcam gila meroyanlah..tapi dia takla sampai nak cederakan orang lagi.

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você