Saturday, December 8, 2007

PETUNJUK GANGGUAN JIN

Assalamualaikum. Hari ini tokngah nak bincang pasal petunjuk-petunjuk gangguan jin.Jadi kepada sapa-sapa yang baca blog tokngah ini mempunyai tanda-tanda seperti berikut pergilah merawat dengan perawat Islam. Ingat perawat Islam bukan TOK BOMOH ya...... Kalau kat Bangi tu pergilah kat Darussyifa.


A. TANDA-TANDA KETIKA JAGA·
Bercakap seorang diri dan ketawa tanpa sebab.·
Suara berubah ketika marah.·
Mudah hilang akal, kurang memahami sesuatu dan lemah ingatan adakala iamengigit lidahnya.· Berjalan terhoyong-hayang.·
Cara makannya menjijikkan.·
Berpaling daripada membaca Al -Quran,tidak memerhati maksud-maksudnya, tidakberzikir dan tidak bersolat.Apabila ia hendak membaca Al Quran,berzikir ataubersolat seolah-olah ada sesuatu yang menghalang untuk berbuat demikian.·
Benci kepada bau-bauan wangi terutamanya kasturi dan za' faran·
Pening yang tidak dapat diubati oleh ubat-ubatan (biasa)·
Bencikan rumahnya atau isteri atau suami atau ahli keluarganya.·
Kelupaan atau sakit kep'ala ketika solat.·
Tidak menumpukan fikiran kepada sesuatu.·
Malas dan lemah badan (tanpa sebab).·
Merasai sesuatu yang ganjil seperti gambar yang seolah-olah bergerak-gerak.·
Denyutan jantung bertambah cepat tanpa sebab.·
Selalu bermimpi.·
Bercakap tidak keruan, tidak tersusun, bercakap yang bukan -bukan danbertindak tidak tentu hala. Apabila syaitan berpaling daripadanya, anda dapatiia akan meminta maaf terhadap percakapannya atau tingkah lakunya.·
Sedih tanpa sebab atau kerana alasan yang remeh.· Suka memisahkan diri daripada orang ramai kerana ia merasa seolah-olah semuaorang memusuhinya dan anda dapati ia akan hilang kepercayaannya terhadap oranglain.·
Mengabaikan kerjanya, rumah, suami atau isteri dan sekolah atau universiti.·
Sakit tulang belakang ketika bangun dari tidur tanpasebab-sebab kesihatanseperti influenza atau pusingandarah haid.·
Beberapa anggota badannya kebas tanpa sebab dan ia susah digerakkan kecualidengan kepayahan yang amat sangat.·
Perjalanan haid wanita tidak teratur- Ada kalanya darah haidnya terhenti samasekali sedangkan ia masih muda atau haidnya tidak teratur seperti pada waktuyang tertentu darahnya keluar banyak dan pada masa yang lain pula ia akankeluar sedikit.·
Suka berada lama di dalam tandas atau bilik air.·
Waswas·
Lekas marah dan mudah melakukan kesilapan.·
Didorong oleh suara hasutan syaitan untuk melakukan maksiat seperti membunuhatau berzina.· Lenguh-lenguh seluruh badan berserta dengan malas yang bersangatan dan tidakberdaya.· Semut-semut badan atau lenguh dengan cara luar biasa.·
Merasa seolah-olah ada sesuatu yang mengikutnya·
Pening yang berterusan dengan syarat ia bukan berpunca daripada sakit mata,telinga, hidung, gigi, kerongkong atau pun perut.Mengikut Hamdy Ad Damardasy, "Apabila terhimpun 3 tanda pada waktu tidur dan 2 tanda pada waktu jaga maka kita mungkin sahaja dapat mengatakan yang seseorang itu telah di ganggu oleh jin atau syaitan .

B. TANDA-TANDA DI WAKTU TIDUR·
Mimpi yang menakutkan dalam pelbagai rupa atau mimpi yang menyedihkan .·
Bercakap-cakap ketika tidur atau keluar suara yang tertentu seperti suara yangtidak jelas misalnya yang sedang marah-marah atau suara mengeluh· la bermimpi berjalan di atas air atau darah.·
Mimpi yang berulang-ulang sehingga ia merasakan kesempitan jiwa atau seram atau takut atau ia bermimpi dengan mimpi yang kemudiannya benar -benar berlakudan ini memberi kesan negetif terhaadap jiwanya. seperti ia bermimpi suatukejadian, kemudian ia benar -benar berlaku atau ia bermimpi seseorang itusakit atau mati dan kemudiannya benar- benar berlaku· Susah hendak tidur malam kecuali setelah lama berbaring.·
Kerap terjaga tidur di waktu malam.·
Mimpi berjumpa haiwan -haiwan seperti kucing, anjing, unta, ular, singa,serigala dan tikus· Berdiri dan berjalan ketika tidur tanpa sedar.·
Bermimpi seolah-olahnya ia jatuh dari tempat yang tinggi.·
Bermimpi ia berada di kawasan perkuburan atau kawasan sampah atau jalan yangsunyi ( lagi menakutkan).·
Mimpi melihat manusia yang bersifat pelik seperti terlalu tinggi atau tinggiatau terlalu rendah atau melihat manusia hitam

PETUNJUK TERKENA SIHIR
Sokongan orang yang terdekat perlu dalam kes sihir, kerana rawatan ini mengambil masa yang panjang.
Antaranya tanda-tanda terkena sihir ialah:·
Ketika rawatan dijalankan, pesakit menangis tetapi ia bukanlah dengan kehendakdirinya sendiri.·
Melalui peroses rawatan, didapati pesakit sukar disembuhkan ataupun ia lambat sembuh dan memerlukan rawatan yang berulang-kali· Pesakit berasa sakit perut apabila dibaca ruqyah padanya atau diberikankepadanya minuman berjampi.·
Tanda-tanda gangguan sihir juga banyak menyamai atau menyerupai tanda-tandagangguan jin dan syaitan sepertimana yang dinyatakan dalam bab sebelum ini.·
Kebanyakkan pesakit sihir berasa kesempitan dada pada waktu - waktu yangtertentu terutamanya pada waktu asar dan pada malam hari.

1 comments:

MyLovelyHeart^_^ said...

salam ustaz…sjak kecil,saya selalu mimpi menakutkan. macam2 jenis mimpi saya alami. antaranya mimpi kucing, budak kecil, makhluk yang menakutkan, dibawa oleh sekumpulan perempuan cantik ke sebuah rumah n mcam2 lg. saya juga selalu dengar orang panggil saya, tapi bile pandang, tiada siapa yang memanggil saya. saya juga ade nampak makhluk2 yang orang lain tidak nampak. baru2 nie, saya ade pergi berubat secara islam, tp, ustaz tersebut ckap saya tak ade ape2. tp mse berubat tu, saya xboleh fokus pd ape yg ustaz tersebut bacakan pada saya. saya sibuk memikirkan perkara lain walaupun sbnarnya saya cuba untuk fokus pada rawatan tersebut. selepas rawatan dan berada agak jauh dari ustaz tersebut, barulah tangan saya menggigil kuat dan badan saya sangat lemah. rasa penat sangat2. saya sangat yakin ade sesuatu dengan saya. tapi saya xpasti sama ada ia adalah akibat jin atau perasaan saya semata2. pada pndangan tok, apa kena dgn sy nie ustaz? harap ustaz dapat memberi jwapan secepat mgkin.

 
` © 2007 Template feito por Templates para Você